AGENDA | EVENTO

Estrena del documental “Rodolf Llopis, la conducta del mestre” i conferència de Bruno Vargas, en l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives. 14-3-2018 a les 18:30 h.

El nostre soci Francesc Picó, és director i coguionista, junt amb Ferran Pérez,  del documental “Rodolf Llopis, la conducta del mestre”, realitzat per la productora On Air http://onaircomunicacio.com/a la qual també pertanyen els socis d’ACICOM, Jose Carlos Díaz i Francesc Garcia Donet.

El treball de documentació i investigació ha comptat amb la col·laboració d’un ample ventall  d’institucions i persones investigadores com: la Fundació Francisco Largo Caballero,  Caja Mediterráneo, la Fundació Indalecio Prieto, la Fundació Pablo Iglesias, Filmoteca Valenciana, Federico Segundo, Ángel Luis López Villaverde, Alonso Porta, Adelina Sirvent, Alfredo Liébana, Clotilde Navarro, José Luis Muñoz, etc, que han col·laborat aportant informació i nombrosa documentació: fotografies, premsa, imatges en moviment, etc…

Resultat d'imatgesRodolfo Llopis (Callosa d’en Sarrià, 1895 – Albi, 1983) és, com molts uns altres, un alacantí oblidat per la història. Va ser conegut com a secretari general del PSOE en l’exili però, per sobre de tot, era un «mestre» i un revolucionari de l’educació. Una vida rica en vivències, en aportacions ideològiques i intel·lectuals encara vigents i, sobretot, «d’una conducta presidida per valors d’una honestedat, austeritat i fermesa exemplars». Per açò, el director i productor Francesc Picó ha volgut reivindicar la seua figura amb el documental Rodolfo Llopis, la conducta del mestre.

El documental compta amb la col·laboració del Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana, i amb suport i la coproducció d’À Punt Mèdia, la nova Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC).

Mar 14 2018

Tiempo