La lluita per un barri digne també passa per aconseguir un centre sociocultural per a la Malva-rosa

La Malva-rosa ha convocat concentracions indefinides tots els darrers dijous de mes en demanda d’un barri digne, habitable i sense drogues. Però la nostra lluita no és reaccionària, sinó que volem més serveis socials, places dignes en lloc de descampats i més cultura i educació. Com diu el moviment obrer: «volem el pà i les roses».

El pasat dimarts 18 de febrer una delegació de la Malva-rosa es va entrevistar amb la regidora d’educació Maite Ibañez per tal de conèixer la proposta de centre socio-cultural amb biblioteca per al nostre barri. La regidora va ser molt receptiva a les propostes veïnals i es va comprometre a que el barri tindria una biblioteca molt abans que terminara la present legislatura. Segons Maite Ibañez: «La demanda històrica de una biblioteca pública para este barrio ha de passar de demanda històrica a realidad en este mandato».

També es van proposar campanyes educatives per promoure la convivència als barris de la ciutat. L’educació i el respecte són el camí per enfortir una societat democràtica i s’ha de tindre com a protagonistes als barris obrers.

En la reunió varem revisar les centenars de cartes que xiquets i xiquetes del barri van enviar aquest nadal a l’alcalde Joan Ribó i a la regidora d’Educació Maite Ibañez explicant les raons per les quals necessitem una biblioteca al barri.

Cal assenyalar la gran implicació de la comunitat educativa de la Malva-rosa en aquesta demanda de tipus cultural i educatiu. La coordinadora d’educació del barri, formada per l’associació veïnal de la Malva-rosa, les AMPAs i els docents de tots els centres públics, ha tingut un important paper en aquesta arreplegada de cartes reivindicatives de l’alumnat del barri.

Convoquem el proper 27 de febrer a les 20h a la pròxima concentració a «las cuatro esquinas», més que mai per un barri digne i per la cultura als barris obrers.

Alguns exemples de les cartes dels xiquets i xiquetes de la Malva-rosa demanant un espai cultural per al seu barri

Associació de Veïns/Veïnes i Amics/Amigues Malva-rosa «VA Malva«

1. Mariano de Pedro Says:

Ya veo que seguís luchando y me alegra moltisim. Creo que Joan Ribó tiene la obligación moral de levantar el centro Socio-Cultural que estáis demandando, por la lucha histórica que siempre ha enarbolado la Malva y porque el Alcalde conoce esta lucha desde hace más de 30 años. En mi entorno, siempre pongo como ejemplo la coordinación de los movimientos sociales en Malvarrosa, desde los años 70, para conseguir un barrio mejor y mejorar culturalmente el barrio y los Poblados Marítimos. Conozco a todos los que aparecéis en la foto y os mando un fuerte abrazo desde mi nostalgia de aquellos tiempos compartidos.