La Malva crida a la resistència ciutadana al coronavirus des dels barris obrers #QuedatACasa #PerUnBarriDigne

Davant al crisi del coronavirus, des de la Malva-rosa fem una crida a la solidaritat veïnal. Per enllaçar la lluita contra el coronavirus amb la lluita per un barri digne convoquem a fer accions reivindicatives des de casa per a dijous 23 de març

Som conscients de que la crisi del coronavirus la pagaran els sectors socials més febles si no mantenim una posició activa com a veïns i veïnes d’un barri obrer. De fet una de les primeres evidència d’aquesta crisi és la necessitat de defensar ara i sempre els serveis públics, i en particular la sanitat pública. Només amb una sanitat pública forta i amb mesures de justícia social en el terreny laboral, de la vivenda i dels serveis públics podrem enfrontar amb garanties la crisi social que ve de la mà de la crisi del coronavirus.

Per tot això, des de l’Associació de veïnal de la Malva-rosa convoquem a la resistència ciutadana al coronavirus des dels barris obrers. Fem una crida a la solidaritat veïnal, a cobrir necessitats immediates de les persones properes: fer la compra a les persones majors que són població de risc, atendre l’educació dels nostres fills i filles. També animem a participar en les accions en els balcons en suport a la sanitat pública i els seus treballadors i treballadores.

Donada la impossibilitat de realitzar físicament les concentracions indefinides en “els quatre cantons”, en particular la prevista per a aquest proper 23 de març, i davant la necessitat de continuar amb la lluita per un barri digne que és més necessària davant la crisi social que vivim, convoquem a tres tipus d’accions:

1.- Posar cartells en els balcons del barri: Lo paramos unidos #QuedatACasa #PerUnBarriDigne

2.- 26 de març: Compartir en xarxes vídeos i imatges de gent del barri amb els eslògans: Lo paramos unidos #QuedatACasa #PerUnBarriDigne

3.- 26 de març a les 20h: Cassolada especial del barri

En aquest context les xarxes de solidaritat entre les persones properes com som els veïns i veïnes són una manera espontània i natual d’enfrontar les dificultats entre la gent més propera. Els barris obrers coneixem la solidaritat i el suport mutu.

Només el poble salva el poble!

Associació de Veïns/Veïnes i Amics/Amigues Malva-rosa «VA Malva«